Związany z Klubem Studentów Wybrzeża w Gdańsku, z działającym tam kabaretem Bim-Bom ze Zbigniewem Cybulskim, Bogumiłem Kobielą i Wowo Bielickim, oraz małą szkołą filmową, zajmował się filmem. Kierował klubem filmowym i studenckim pismem krytyki filmowej „Nasz Ekran”.
Wyróżniony w konkursie na zdjęcia filmowe w Telewizji Warszawa podjął pracę jako operator filmowy i korespondent z terenu Wybrzeża tworząc setki małych form filmowych, reportaży, filmów dokumentalnych, m.in. „Młyny nad Iną”, „Książęta Pomorscy”, „Spichlerze Pyrzyc i Stargardu”, „Morska baza Odry”, „Nieznana kraina”, „Tam, gdzie konie w butach chodzą”, „Łowiska Kogi”, „Dzieje Darłowa i swawolnego Eryka”, „Zamek Malborski w ogniu”.
Łączył pracę artystyczną operatora filmowego i reżysera z dziennikarstwem. Jako operator filmowy zrealizował dwa filmy dokumentalne, fabularyzowane zrealizowane w Afryce a emitowane w programie telewizyjnym „Peryskop”: „Gwinea po polsku” i „Gdzieś w Coanakry” z udziałem miejscowych aktorów oraz filmy „Wizyta w Bissau – Gwinea Portugalska”, „Jeden dzień w Casablance”.
Po powrocie z Afryki podjął praktykę asystenta reżysera w Teatrze Telewizji. Został asystentem Janusza Morgensterna, w Zespole Filmowym Syrena. Jego egzaminy w łódzkiej Filmówce zaowocowały o samodzielnym debiucie.
Z grupą niezależnych autorów powołał Fundację Kultury Filmowej zostając jej prezesem. Fundacja i utworzona Redakcja Promocji Filmowej FKF-FFC Film Studio zrealizowała wiele filmów jego autorstwa, m.in.: „Chemar”, czy „Civitatis Cammin”. Z inicjatywy Ministerstwa Spraw Zagranicznych zaproszony w skład delegacji rządowej do Algierii zrealizował kilka filmów dokumentalno-fabularnych według własnych scenariuszy we współpracy z algierską ENTV.